مبانی نظری و پیشینه کسب و کار الکترونیک

مبانی نظری و پیشینه کسب و کار الکترونیک
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل ۱۰۵۰ کیلو بایت
تعداد صفحات فایل ۵۳

مبانی نظری و پیشینه کسب و کار الکترونیک

فروشنده فایل

کد کاربری ۱۴۶۳۶

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

تفاوت کسب و کار الکترونیک و تجارت الکترونیک

توربان (۲۰۰۲) تجارت الکترونیکی را شامل خرید و فروش کالا، خدمات و اطلاعات از طریق ابزارهای الکترونیکی نظیر اینترنت می ‏داند.

از نظر ریپورت و جاورسکی (۲۰۰۱) تجارت الکترونیکی عبارت است مبادله فناورانه بین بخش ‏ها (افراد یا سازمان‏ ها) و فعالیت‏های الکترونیکی درون سازمانی و بین سازمانی که چنین مبادلاتی را تسهیل می‏ کند.

« ونیستون کالاکاتا » (۲۰۰۵) تجارت الکترونیک را از چهار منظر زیر تعریف می‏ کند:

۱) دیدگاه ارتباطی: تجارت الکترونیک ارایه دهنده اطلاعات، محصولات/ خدمات یا پرداخت ها از طریق خطوط تلفن، شبکه‌های رایانه ­ای و یا هر وسیله الکترونیک دیگر است.

۲) دیدگاه فرآیند کسب و کار: تجارت الکترونیک کاربردی از فناوری در خودکار کردن معاملات تجاری و جریان های کاری است.

۳) دیدگاه خدماتی: تجارت الکترونیک ابزاری است که علایق و خواسته‏ های شرکتها، مشتریان و مدیریت را مخاطب قرار داده و اداره می‌کند، از هزینه‌های خدمات می ‏کاهد، کیفیت کالاها را بهبود می‌بخشد و سرعت تحویل کالا را افزایش می‌دهد.

۴) دیدگاه برخط: تجارت الکترونیک ظرفیتی برای خرید و فروش محصولات و اطلاعات و همین‏طور سایر خدمات پیوسته بر تار جهان گستر را فراهم می‌سازد. واضح است که تجارت الکترونیک در بسیاری از زمینه‌ها قابل توصیف است. اما شاید مفیدترین توصیف آن با تجارت ارتباط پیدا می‌کند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *