مبانی نظری و پیشینه تاثیر موسیقی درمانی بر کاهش لکنت و اضطراب کودکان

مبانی نظری و پیشینه تاثیر موسیقی درمانی بر کاهش لکنت و اضطراب کودکان
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها ۰
فرمت فایل docx
حجم فایل ۱۲۹ کیلو بایت
تعداد صفحات فایل ۶۲

مبانی نظری و پیشینه تاثیر موسیقی درمانی بر کاهش لکنت و اضطراب کودکان

فروشنده فایل

کد کاربری ۱۴۶۳۶

کاربر

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

بخش اول: موسیقی

۲-۱-۱ تاریخچه موسیقی.. ۱۲

۲-۱-۲ تعریف موسیقی درمانی.. ۱۵

۲-۱-۳ آوازی ملودیک (M.I.T)…………………………………………………………………………………………17

۲-۱-۴ مکاتب و تکنیک­های موسیقی درمانی………………………………………………………………………….۱۸

۲-۱-۴- ۱ روش نوردوف و رابیگر……………………………………………………………………………………………….۱۸

۲-۱-۴-۲ روش کودالی………………………………………………………………………………………………………………۱۹

۲-۱-۴-۳ روش دالکروز…………………………………………………………………………………………………………….۱۹

۲-۱-۴-۴ روش بالینی ارف نورلوک………………………………………………………………………………………….۲۰

۲-۱-۴-۵ روش موسیقی و تصویر هدایت شده………………………………………………………………………..۲۰

۲-۱-۵ موسیقی درمانی تکاملی.. ۲۱

۲-۱-۶ برتری نیمکره ­ای در درک موسیقی.. ۲۲

۲-۱-۷ موسیقی درمانی و عصب شناختی.. ۲۳

۲-۱-۸ کاربرد موسیقی درمانی.. ۲۵

بخش دوم: لکنت

۲-۲-۱ ماهیت لکنت… ۲۶

۲-۲-۲ تعاریف لکنت… ۲۹

۲-۲-۳ انواع لکنت ۳۱

۲-۲-۴ علل لکنت ۳۲

۲-۲- ۵ نظریه­ های لکنت… ۳۵

۲-۲-۵-۱ نظریه دکتر اسمایلی بلانتون.. ۳۵

۲-۲-۵-۲ نظریه دکتر بلومل.. ۳۶

۲-۲-۵-۳ نظریه دکتر بوم. ۳۶

۲-۲-۵-۴ نظریه دکتر برینگ برینگلسون.. ۳۷

۲-۲-۵-۵ نظریه شیهان.. ۳۷

۲-۲-۵-۶ نظریه دکتر کاروت… ۳۷

۲-۲-۵-۷ نظریه وندل جانسون.. ۳۸

۲-۲-۵-۸ نظریه دکتر نایب دونلاپ… ۳۸

۲-۲-۵-۹ نظریه­ ون رایپر. ۳۹

۲-۲-۵-۱۰نظریه دکتر جان ام فلچر. ۳۹

۲-۲-۵-۱۱ نظریه دکتر میبل اف گیلفورد. ۴۰

۲-۲-۶ درمان­ های لکنت……………………………………………………………………………………………………………………………۴۰

۲-۲-۶-۱ تلقین…………………………………………………………………………………………………………………………۴۳

۲-۲-۶-۲ هیپنوتیزم……………………………………………………………………………………………………………………………….۴۳

۲-۲-۶-۳ خود القایی……………………………………………………………………………………………………………………………..۴۳

۲-۲-۶-۴ روش جویدن تنفس……………………………………………………………………………………………………………….۴۴

۲-۲-۶-۵ روش آرام سازی……………………………………………………………………………………………………۴۵

۲-۲-۶-۶ خواب درمانی…………………………………………………………………………………………………………………………۴۵

۲-۲-۶-۷ رفتار درمانی…………………………………………………………………………………………………………………………..۴۵

۲-۲-۶-۸ درمان­های تنبیهی و تشویقی…………………………………………………………………………………………………۴۶

۲-۲-۶-۹ درمان­های عامیانه…………………………………………………………………………………………………۴۶

۲-۲-۶-۱۰ درمان جراحی……………………………………………………………………………………………………..۴۶

۲-۲-۶-۱۱ استفاده از شوک الکتریکی…………………………………………………………………………………..۴۷

۲-۲-۶-۱۲ درمان تنبیهی مدرن…………………………………………………………………………………………….۴۷

بخش سوم: اضطراب

۲-۳-۱ تعریف اضطراب.. ۴۷

۲-۳-۲علائم اضطراب.. ۵۰

۲-۳-۲-۱ علائم رفتاری.. ۵۰

۲-۳-۲-۲ علائم فیزیکی.. ۵۱

۲-۳-۲-۳ علائم معده-روده ­­ای.. ۵۱

۲-۳-۲-۴علائم دستگاه ادراری.. ۵۱

۲-۳-۲-۵علائم تنشی.. ۵۱

۲-۳-۳ طبقه­ بندی اختلالات اضطرابی.. ۵۱

۲-۳-۳-۱ اضطراب تعمیم ­یافته. ۵۱

۲-۳-۳-۲اختلال وحشت­ زدگی.. ۵۲

۲-۳-۳-۳اختلالات هراس…. ۵۳

۲-۳-۳-۴ هراس خاص…. ۵۳

۲-۳-۳-۵ اختلالات اجتماعی.. ۵۳

۲-۳-۳-۶ اختلال وسواس فکری-عملی.. ۵۴

۲-۳-۳-۷ اختلال فشار روانی پس آسیبی.. ۵۴

۲-۳-۴ موسیقی درمانی و اضطراب…………………………………………………………………………………….۵۶

۲-۳-۵ موسیقی درمانی و لکنت………………………………………………………………………………………….۵۸

۲-۳-۶ اضطراب و لکنت………………………………………………………………………………………………………۶۱

۲-۳-۷ بررسی اجمالی پیشینه نظری و سوابق پژوهش………………………………………………………..۶۲

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *