تکمیل روابط با مشتریان درونی و بیرونی از طریق مدیریت روابط پاسخی استراتژیکی به محیط جهانی متغیر

چکیده

در این مقاله به بررسی علل روابط موفقیت آمیز درونی و بیرونی شرکتها خواهیم پرداخت روابطی که بر اساس تساوی حقوق و مبادله های اجتماعی اند به تدریج به ابزاری استراتژیک و مهم تبدیل می شوند مشارکت سودمند و سودده از طریق ایجاد روابط مطمئنه، مؤثر و دو طرفه بدست می آید ارتباطات سودده و مستمر از طریق کارمندانی که با روابط دوجانبه آشنایی دارند به وجو

دسته بندی مدیریت
فرمت فایل rar
حجم فایل ۱۱۳۵ کیلو بایت
تعداد صفحات فایل ۲۱

تکمیل روابط با مشتریان درونی و بیرونی از طریق مدیریت روابط پاسخی استراتژیکی به محیط جهانی متغیر

فروشنده فایل

کد کاربری ۸۰۷۰

هدف

هدف اولیه این مقاله ارائه توضیحاتی در خصوص تضاد موجود در میان نتایج مورد انتظار یک شرکت از یک استراتژی کوچک سازی و یافته های این پژوهش می باشد. هدف دوم ارائه یک استراتژی جایگزین به منظور چگونگی شروع به کار، توسعه و مدیریت روابط درون و برون یک سازمان است که شرایطی را برای موفقیت در رقابت با بازار پیچیده و غیر مطمئن جهانی فراهم می سازد.

تئووری برنامه ریزی استراتژیکی (شاندلر، ۱۹۶۲) در خصوص اهمیت هماهنگ سازی استراتژی یک سازمان با محیط به منظور بهبود در عملکرد و ضمانت بر بقا می باشد. در حال حاضر، سازمانها به کوچک سازی تکیه کرده اند تا استراتژی برنامه ریزی خود را پیاده کرده و در برابر تغییرات پیش رویشان عکس العمل نشان دهند. به منظور انتخاب استراتژی می بایست به تئوری انتخاب عقلانی رجوع کرد.

دو تئوری دیگر، تئوری مبادله های اجتماعی و تساوی حقوق، نسبت به تئوری انتخاب عقلانی مناسبتر به نظر می رسند چرا که این دو تئوری ابزاری به منظور بهبود کیفیت عمر کار (QWL) و رفتار سازمانی شهروندان (OCB) ارائه می دهند. کوک و وال (۱۹۸۰) QWL را به عنوان سطح اطمینان، تعهد و اجرای نیازهای فردی موجود در سازمان از سوی کارکنان که مشتریهای درونی شرکت به شمار می روند تعریف می کنند (ایشیکاوا و لو، ۱۹۸۵). رفتار سازمانی شهروندی (OCB) به عنوان مشارکت و فعالیت اختیاری کارکنان برای سازمان فراتر از لزوم شغلی فرد است که به گسترش عملکرد مؤثر سازمان می انجامد (ماکنزی، پودساکوف، وفتر، ۱۹۹۱؛ مورمن، ۱۹۹۱؛ موریسون، ۱۹۹۴؛ نیهوف و مورمن، ۱۹۹۳؛ ویلیامز و آندرسون، ۱۹۹۱؛ اورگان، ۱۹۸۸؛ اورگان و کونوسکی، ۱۹۸۹).

تئوری مبادله های اجتماعی و تساوی حقوق به منظور ایجاد استراتژی دیگری به منظور اجرای استراتژی انتخاب عاقلانه محور کوچک سازی مورد استفاده قرار می گیرد. در نهایت، از تئوری اسنادی (آبل، ۱۹۹۱)، که بر دو لایه کیفیت خدمات و رضایت مشتری استوار است، در توضیح چگونگی تأیید عملکرد سازمان توسط مشتریان و پیشنهاد چگونگی تفکر در مورد ارزش مهم سازمان – یعنی روابط با مشتریان استفاده می شود. پاراشورمن، زیسامال و بری، (۱۹۸۸، ۱۹۹۰) ابزاری را به منظور اندازه گیری درک مشتری از کیفیت خدمات و نیز رضایت آنها ارائه داده اند که با نام اختصاری SERVQUAL شناخته می شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *