اثرات متعادل کننده‌ی فرهنگ سازمانی بر روابط میان رفتار رهبری و تعهد سازمانی و میان تعهد سازمانی و رضایت شغلی و کارایی

چکیده
هدف هدف این مقاله بررسی اثرات متعادل کننده فرهنگ سازمانی بر روابط میان رفتار رهبری و تعهد سازمانی و میان تعهد سازمانی و رضایت شغلی و کارایی در زمینه مالزیایی است
طراحیسبکروش داده‌ها از ۲۳۸ دانشجویان و محققان همکار نیمه وقت UM MBA مالزیایی جمع‌آوری شده بودند داده‌ها در مورد فرهنگ سازمانی و رفتارهای رهبری پاسخ دهنده‌ها و چگونگی اثرگذاری بر
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل rar
حجم فایل ۲۴۵ کیلو بایت
تعداد صفحات فایل ۳۷

اثرات متعادل کننده‌ی فرهنگ سازمانی بر روابط میان رفتار رهبری و تعهد سازمانی و میان تعهد سازمانی و رضایت شغلی و کارایی

فروشنده فایل

کد کاربری ۸۰۷۰

مقدمه و پیش‌زمینه:

در سال ۱۹۹۸، بررسی فورچون در میان مدیرعاملان بیشتر شرکت‌های تایید شده نشان داد که گمان برده شده که فرهنگ شرکتی مهمترین اهرم در ارتقاء توانایی‌های کلیدی آنها باشد. بحران‌های اخیر سازمانی بر نیاز برای رهبری از تصمیم‌گیران تاکید کرده بود که بعداً برای حصول موفقیت سازمانی این امر مهم‌تر شد.

میزان قابل توجهی از تحقیقات در مورد پیشایندها و بازده‌های فرهنگ سازمانی، رفتار رهبری، تعهد سازمانی، رضایت شغلی و کارایی کارمند وجود دارد. به عنوان مثال اخلاق کاری، تطابق فردی-سازمانی، فرهنگ ملی، ساختار کاری و ابهام نقش و تغییر و تبدیل که بسیاری از این موارد بر روابط مستقل مثل فرهنگ یا کارایی یا تعهد و کارایی تاکید می‌کنند. تنها اندکی شناسایی روابط دقیق میان زمینه‌های چندگانه‌ی رفتار سازمانی و کاربرد چنین یافته‌هایی برای شرکت‌های تعاونی را جستجو کرده‌اند. این موارد دارای دلالت‌های عملی برای مدیران و مشاوران در توسعه مدیریت می‌باشند و نهایتاً ممکن است منجر به کارایی بهتری در سازمان‌های نسبی آنها می‌شود.

با افزایش جهانی‌سازی، دانش بیشتر تعاملات میان این عوامل در فرهنگ‌های غیرغربی ممکن است برای ارزیابی اثربخشی تئوری‌های کنونی مفید بوده و به رهبران مشغول و تصمیم‌گیران سود می‌رساند. تنها تعدادی از محققان بر زمینه آسیایی متمرکز شده‌اند و تعداد اندکی یا ویژه‌ای با زمینه مالزیایی مرتبط یا خاص هستند. این مطالعه قصد دارد تا با مبنای دانش موجود به ویژه از بعد مالزیایی کمک کند.

هدف این تحقیق آزمایش اثرات متعادل کننده فرهنگ سازمانی بر روابط میان رفتار رهبری و تعهد سازمانی و میان تعهد سازمانی و رضایت شغلی و کارایی در زمینه مالزیایی است. برای هدف این مطالعه، ادراک لی از روابط میان این متغیرها تا حدی پذیرفته شده است.

ذکر شده است که استفاده از نمونه‌برداری راحت یک محدودیت اثلی یک مطالعه است زیرا که یافته‌های نمونه‌ی این مطالعه را نمی‌توان به طور متقاعدکننده‌ای با جمعیت تعمیم بخشید. با این حال، منافع زمان و به‌صرفه‌بودن، و این واقعیت که اطلاعات صحیح در مورد جمعیت مطالعه به آسانی برای نمونه‌برداری احتمال در دسترس نیست، از این رو هنگام تصمیم‌گیری در مورد روش نمونه‌برداری برای این مطالعه در نظر گرفته می‌شوند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *